ام وی ام X22 یک کراساور کوچک است که در کشور سازنده با نام چری تیگو ۲ شناخته میشود. این خودرو از پلت فرم مشترکی با امویام ۳۱۵ بهره میبرد و درواقع نسخه ارتفاع یافته این هاچبک کوچک به شمار میرود.
در طی چند سال گذشته بازار کراساوورهای کشور هرروز گرمتر شده و خریداران بیشتری را بهسوی خود جذب میکند. در این میان اغلب برندهای موجود در کشور، سعی دارند با عرضه هرچه بیشتر محصولاتی متنوع، زیبا و مدرن در این کلاس خودرویی، سهم بیشتری از این بازار پر تقاضا داشته باشند.
در نمایشگاه پکن سال ۲۰۱۶، کمپانی چری از کراساووری کوچک به نام چری تیگو ۲ رونمایی کرد که در همان سال نیز، این محصول را به بازار چین عرضه نمود. در سال ۹۶ شرکت مدیران خودرو (تنها نماینده رسمی محصولات چری در ایران) چری تیگو ۲ را با نام تجاری ام وی ام X22 راهی بازار ایران کرد. هماکنون این خودرو در دو مدل دنده دستی و اتوماتیک و در ۶ تیپ مختلف به بازار عرضه میشود که همگی آنها از مشخصات فنی یکسانی برخوردار بوده، اما ازلحاظ امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی باهم تفاوت دارند. اگر قصد خرید X22 را دارید با تیم بررسی تخصصی Z4CAR همراه باشید تا از تمامی مزایا و معایب این خودرو آگاه شوید.
مشخصات ظاهری :
ام وی ام X22 یک کراساوور کوچک شهری است که براساس ردهبندی جهانی در سگمنت J قرار میگیرد و در واقع این خودرو کوچکترین شاسیبلند کمپانی چری محسوب میگردد که به بازار ایران واردشده است. جالب است بدانید، پلتفرمهایی که توسط شرکت چری مورداستفاده قرار میگیرند، از تنوع کمی برخوردار بوده و اغلب محصولاتی که از این کمپانی در ایران حضور دارد، تنها بر اساس سه پلتفرم شکلگرفتهاند! دراین بین امویام X22 نیز از این قاعده مستثنی نبوده و پلتفرم استفادهشده در آن متعلق به امویام ۳۱۵ است که در رده هاچبکهای جمعوجور شهری قرار دارد.
طراحی ظاهری این خودرو مخصوصا در نمای جلو، بیشباهت به ام وی ام X33 S نبوده و دلیل این شباهت استفاده از زبان مشترکی به نام Life in Motion است که در طراحی هردو این محصولات از آن استفادهشده است. در نمای جلویی X22 چراغهای بزرگ و زاویهداری وجود دارند که میتوانند نظر هر بینندهای را به خود جذب کند. این چراغهای زیبا در ترکیب با جلوپنجره اسپرت و سپر حجیم X22 باعث خلق نمایی کاملا تهاجمی و جوانپسند شده است. در نمای جانبی تمامی مشخصههای لازم برای یک خودروی کراساوور به چشم میخورد که ازجمله آنها میتوان به فلاپهای تیرهرنگ روی رکاب و گلگیرها، باربند سقفی کوچک و گلگیرهای حجیم اشاره کرد که جلوه خاصی را به این بخش از خودرو بخشیده است. به جرات میتوان گفت نمای عقب ام وی ام X22 یکی از نقاط ضعف این خودرو محسوب میشود؛ زیرا برخلاف طراحی اسپرت و هیجانانگیزی که تا اینجا کار شاهد آن بودیم، نمای پشتی این خودرو کاملاً ساده و ناهماهنگ با سایر بخشها ساخته شده است که بیشک با دیدن طراحی این بخش از X22، تصویر امویام ۳۱۵ برای شما تداعی خواهد شد. درمجموع باید گفت طراحی کلی ام وی ام X22 نسبت به سایر کراساوورهای چینی موجود در بازار تا حدودی جذاب و مدرن بوده و در این بخش باید به این کراساوور کوچک نمره قبولی داد.
کابین خودور:
کیفیت مطلوب مواد مورداستفاده را میتوان اولین نکته قابلتوجه درباره کابین ام وی ام X22 دانست. صندلیها، پنل دربها و غربیلک فرمان با چرم و مجموعه کنسول جلو با پلاستیک فشرده (باکیفیتتر از قبل) و روکشی نرم شبیه فیبر کربن پوشیده شده است. خط نارنجیرنگ دور خروجیهای سامانه تهویه، دستهدنده و حاشیه بالایی کنترلهای سامانه تهویه تناسب جالبی با قسمتهای کرم-نارنجی چرم صندلیها و پنل دربها داشته و به جذابیت فضا میافزاید. چرم قسمت مرکزی نشیمن و تکیهگاه صندلیها با پرداخت سوزنی کار شده تا بدن سرنشینان حتیالامکان عرق نکند.